it's IT udvider ejerkredsen
Palle Ladefoged, stifter og indehaver af it's IT, har i mere end 30 år stået som ene ejer af it's IT. Nu tiltræder fire nye medejere, der alle har målet for øje; øget vækst og konsolidering.
For seks måneder siden tiltrådte Carsten P. Anthonisen som administrerende direktør her hos it's IT. Palle Ladefoged trak dermed fra den daglige ledelse, og fortsatte som bestyrelsesmedlem. I dag overtager Carsten P. Anthonisen, og tre andre nøglepersoner fra ledelsen, 30 procent af it's IT.
I den nye ejerkreds er også administrationschef Charlotte Vangsgaard og Business Manager Lars Bo Christensen, der begge har været i virksomheden i fem år, samt IT-chef Kasper Meyer Christensen, som har været en del af it's IT i mere end ti år. Med andre ord er det kulturbærende medarbejdere, der nu indtræder i ejerkredsen sammen med den administrerende direktør.
En sund kultur skaber gode vækstbetingelser
Udvidelsen er resultatet af en strategi om at skalere virksomheden, samt et ønske om at fremtidssikre vores ledelse.
Carsten P. Anthonisen understreger, at den sunde kultur, der dominerer i it's IT, er byggestenen for den fremtidige vækst:
- Da jeg kom til it's IT, havde ledergruppen og medarbejderne igennem to år arbejdet med en intern kulturproces. Virksomhedens meget menneskelige værdisæt med fokus på teamsamarbejde, ansvar og ejerskab samt tillid og nærvær er et direkte match med, hvordan jeg ønsker at bedrive ledelse. Nu er vi kommet til næste skridt, der er vækst med afsæt i den stærke kultur, vi har skabt, forklarer Carsten P. Anthonisen.
Vi har fremtiden i kikkerten
Hos it's IT har vi udviklet systemet ITS Cloud, der automatiserer en lang række manuelle kundeprocesser ved hjælp af softwarerobotter og intelligent Microsoft-teknologi. Det betyder, at vi sætter fokus på selvbetjening og automatisering, hvilket er to kerneelementer, der skal udgøre kernen i den fremtidige vækst.
Særligt på grund af den store mangel på kvalificeret arbejdskraft, har vi hos it's IT været nødt til at tænke i nye baner, hvilket har resulteret i, at kundeportalen ITS Cloud er blevet til.
- Fordi vi har automatiseret vores processer i kundeportalen ITS Cloud er vi i stand til at skalere uden at skulle bruge mange af de kvalificerede medarbejdere, der er så svære at finde. Ved at automatisere kan vi bruge de mennesker, der i forvejen er for få af, til at skabe værdi for kunderne, forklarer Carsten P. Anthonisen
Dette understøttes af Charlotte Vangsgaard:
- Vi kan vækste på top og bundlinje og ikke nødvendigvis tilsvarende på medarbejdere, fordi vi har automatiseret. Men selvom vi konsoliderer os til en ambitiøs vækstplan, har vi en klar holdning til, at vi ikke vil gå på kompromis med vores kultur, arbejdsglæde og kundetilfredshed.